Se es un profesional inmerso na industria audiovisual,
seguramente xa saberás que o sector está pasando por un dos seus peores
momentos na historia de España. Todo como consecuencia da crise xeral que está
afectando ao aparato produtivo del país.
pois a dependencia desmesurada do sector produtivo en
relación coas empresas de construción e o sector bancario xerou o peche de moitas
empresas, incluíndo compañías dedicadas á produción e postprodución ata canles
televisivos.
E é que tras non poder cubrir os gastos e os salarios, as
empresas audiovisuais víronse forzadas a pechar as súas portas. Pero, como luce
o panorama hoxe en día, cara onde se dirixe o futuro da produción e postprodución
audiovisual? Vexamos.
Un dos motivos que desencadeou a gran escala a caída do
sector, radica no armazón empresarial que durante moitos anos estivo estreitamente
ligada coas subvencións e axudas.
A costura desta excesiva dependencia comezou a notarse moitísmo,
impedindo o crecemento da industria audiovisual de xeito independente.
Con isto quedou demostrado que o sector é demasiado
vulnerable ante as crises económicas dos últimos anos.
A crise tamén provocou a caída do sector publicitario. Así
que o modelo actual de publicidade parece estar chegado ao seu final, pois as
grandes empresas non desexan publicidade para a televisión (o medio de difusión
publicitaria por excelencia).
Internet parece ser a única vía de escape para a crise, pero
os orzamentos son tan pequenos que ofrecer un bo contrato para facer un anuncio
de calidade pasou a ser unha utopía.
En definitiva, as grandes empresas audiovisuais foron as
máis golpeadas polo baixón xeneralizado dos orzamentos e, moitas compañías como
método de supervivencia han ter que diversificar a súa produción a través de
procesos de regulación de emprego.
A verdade é que o panorama cada vez parece pintar peor, o
que está provocando a preocupación de moitos que hoxe día se preguntan: existe
unha solución para revitalizar o sector audiovisual?
En primeiro lugar, a industria da produción e postprodución
audiovisual segue sendo unha das máis prometedoras.
As pantallas duplicáronse e, como forma de consumo, deixa o
camiño libre para que o sector rexenérese a mediano e longo prazo.
Como ocorre en calquera sector en crise, é imprescindible
que a industria audiovisual do país realice unha reconstrución exhaustiva dos
seus métodos de produción e diversifique os seus produtos e servizos.
En términos máis simples; o sector ten que reinventarse
completamente. Sumando tamén que debe desprenderse dese sistema dependente que
o obriga a nutrirse das subvencións e as empresas.
hai que crear un potente tecido industrial, pero que tamén
sexa volátil e permita internacionalizar os contidos.
Porque si, a conquista de novos mercados é indispensable.
Isto significa que o sector tamén debe tratar de usar unha linguaxe máis
universal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario